Utløpt: Konservator på arkeologisk materiale - prosjektstilling (1år)

Stiftelsen Svalbard museum er et kultur- og naturhistorisk museum som har en viktig rolle som kunnskapsleverandør i Arktis. Museet har 16 ansatte, et årlig besøkstall på ca. 44 000 gjester, moderne utstillinger, magasiner og laboratorier lokalisert i Svalbard forskningspark i Longyearbyen.

Håkon Daae Brensholm/Visit Svalbard / Visit Svalbard

Svalbard museum har ledig en prosjektstilling som arkeologisk konservator for ett år. Prosjektet skal gjennomføres 2023-2024 og oppgaven består i å gjennomgå og konservere arkeologisk materiale som er frosset. Materiale er hentet fra arkeologiske utgravninger gjort på Svalbard og skal tilgjengeliggjøres for forskning. Vi kan tilby en mulighet til å jobbe med et unikt materiale på en spennende arbeidsplass.

Arbeidsoppgaver

• Gjennomgå frosset arkeologisk materiale
  • Vurdere behov for konservering
  • Konservere og behandle organisk og uorganisk arkeologisk materiale

Kvalifikasjoner

• Relevant konservatorutdanning på bachelor- eller masternivå
  • Arbeidserfaring fra konservering av arkeologisk materiale
  • Erfaring med Primus eller tilsvarende databaser for katalogisering av arkeologisk materiale
  • Må kunne snakke og skrive et skandinavisk språk

Personlige egenskaper

• Kunne jobbe selvstendig og systematisk
  • Kunne gjøre faglige vurderinger
  • Nøyaktighet og gjennomføringsevne
  • Personlig egnethet blir vektlagt

Betingelser

• 100 % prosjektstilling i ett år
  • Tiltredelse snarest
  • Arbeidssted er Longyearbyen
  • Svalbard museum følger tariffavtalen for Landsoverenskomst for museer og andre kulturinstitusjoner
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Stillingen lønnes avhengig av kompetanse og erfaring som rådgiver/seniorrådgiver, lønnstrinn 54 –68 (p.t. 532 200 – 657 300)
  • Delvis subsidiert bolig tilpasset familiesituasjon
  • Betalt reise i forbindelse med til- og fratredelse

Søknadsfrist 26.5.23.

Søknadsbrev med kortfattet CV sendes til soknad@svalbardmuseum.no.

Kontakt samlingsleder Linda Moe for nærmere informasjon, telefon +47 92412528 eller epost: linda.moe@svalbardmuseum.no

Museum24:Portal - 2024.06.11
Grunnstilsett-versjon: 2